Kada vam je otac kralj narodne muzike, ukoliko ste mu ćerka vama ne preostaje ništa drugo nego da budete princeza. Zlatokosa lepotica Ilda Šaulić, ćerka čuvenog Šabana “kralja boema i propadanja”, upravo je njegova i princeza domaće folk muzike. Meni se čini se da od nje nema dosadnije osobe na domaćem medijskom nebu, ali zar je upravo to ne čini totalno egzotičnom vrstom pevačica koje su davno izumrle?
Karijeru je počela romantičnim, devojačkim sega-mega hitom “Stani dušo da te ispratim”, i dok su njene koleginice u svojim pesmama zaboravljale gaće na gajbi tipa kod kog su se protekle noći topile, skidale brushaltere jer su ih loše korpe žuljale, izigravale obezbeđenje na splavu pa izbacivale nasrtljive frakafurde koje su oko bacile baš na njihovog dilbera, Ilda je svojim čednim hitom u kome je samo falilo prosipanje vode za voljenim, uprkos tome što je on ostavlja, vratila šmek nekih zaboravljenih vremena. Vremena u kojima su pesme slavile čednu ljubav i stidljivu zaljubljenost. To su one pesme u kojima se spominjanje poljupca smatra vulgarnim a opisivanje istog vrhunskom pornografijom. Ako znamo da su njene, mnogo poznatije koleginice, pevanjem počele da se bave kao tinejdžerke ili u ranim dvadesetim godinama, Ilda je praktično na estradu zakoračila kao baba-devojka u svojoj tridesetoj! Ne bi možda ni tada da nekrunisana kraljica narodne muzike “gospodin” Snežana Đurišić nije lobirala kod svog prijatelja, i “jedinog pevača koji bolje peva od nje” rekavši mu na kraju: “Šabane, pusti ovo dete da peva!”
I tako je zahvaljujući teta Sneži zaista rođena pevačica izvanrednog glasa, izuzetne ženstvenosti i veoma lepog stasa koja i sve kada bi htela da bude raskalašna, bahata, razgolićena i uključena na trofaznu struju to ne bi smela od tate. Situacija u kojoj se Ilda nalazi na estradi identična je situaciji kada su i majka i ćerka, recimo, šalterske službenice u istoj filijali pošte. Ćerka sve i da hoće malo da vrdne ne može od majke. Svi je znaju, štipaju za obraze, tepaju joj i miluju je, a svaki njen potez bio on dobar ili loš komentarišu i pre nego što ga je uradila.
Bilo kako bilo, sa prismotrom ili ne Ilda veoma uspešno egzistira na domaćoj sceni i uspešno pliva estradnim mutnim vodama. Ona peva isključivo narodne pesme sa tradicionalnom potkom i ozbiljnim tekstovima – najneozbiljnija reč koju je otpevala do sada bila je “promaja” – jer ona nije bilo čije dete i sve to neko lektoriše i cenzuriše. Da li je Šaban, otac joj, baš toliki strah i trepet na ovdašnjoj sceni, tek o Ildi se veoma pozitivno i afirmativno izjasnila čak i Jelena Karleuša, koja te “dvojkače” ne da ne voli, nego se čini da ne bi umela ni da ih prepozna. E sad, posto su obe kupoholičarke da li je tu posredi menjanje markiranih krpica ili samo zajedničko prelistavanje “Vogue”-a i javljanja kad koji šaner donosi robu više nije ni važno, tek i Ilda ne štedi komplimente na račun “kriminogene” JK. Koliko je vole i cene kolege njenog oca najbolje govori podatak da je diplomirana veterinarka, ex Đerdanka, danas uspešna ugostiteljka Gordana Stojičević dozvolila Ildici da obradi njenu pesmu iz sredine, druge polovine prošlog veka “Te sam noći prevarila sebe”. To je ujedno i erotski najeksplicitnja pesma koju je princeza otpevala: “Pustila sam da me miluje po kosi, i da moje telo dodiruje nežno, u trenutku tome videla sam jasno jedne druge oči , jedno veče snežno”, u vrtlogu strasti ona misli na drugog – prevara ili grupnjak u mašti?
Ilda Šaulić iza sebe ima dva albuma, mnoštvo singlova i nekoliko modnih spotova, uvek je doterana po poslednjoj modi. Ona je vaspitana, dostojanstvena, susretljiva, veoma topla, rečita, a već sam konstatovao da je, kao takva, medijski dosadna, pa joj novinari u gotovo svakom intervjuu postavljaju i pitanja tipa: “A šta o tome misli tata?”, “Kako je tata, šta on radi?”, “Sećate li se najvećeg smuđa kojeg je tata doneo kući?”, “Kako posluje mamin kafe?”…
Ipak kod medijski dosadne Ilde, samo se jednom desila “bombastična” vest. Ilda je svojevremeno napustila Grand i prešla u PGP-RTS. Novinari su je tada pitali i “kako” i “zašto”, ali ona je davala diplomatske i svedene odgovore. Stvar je jasna kao suza, princezi nije bilo mesto u cirkusu. Ildi Šaulić nije potrebno da nastupa u duelima sa jedva poznatim zvezdicama Granda, ona se ne valja u blatu, ne juri i ne kolje kokoške u “VIP izazovu”, ona ne uručuje ključeve od kola i ne nosi frižidere i plazma televizore na kućnu adresu kao da je zaposlena u “Tehnomaniji”, na kraju Ilda se ne maskira u sultaniju Hatidže i ne peva pusto-turske pesme tipa “Kćeri moja, Aliji da l’ da te dam” u “muzičko-scenskom spektaklu” Grand šoua u kome se Car Lazar “bori” protiv Sulejmana iako su istorijski bili razdvojeni 200 godina!
Tako dosadna i nezanimljiva medijima Ilda je potrebna domaćoj sceni, pa makar i u PGP-u, jer u Grandu se pojavljivala malo, na RTS-u neće nikako, ako ni zbog čega drugog onda da pokaže da se može ići i putem kojim se ređe ide.
Izvori fotografija: novosti.rs, youtube.com
Milivoje Mili Čolić