Leontina i njena estradna papazjanija

Leontina Vukomanović je jedan od najsvetlijih primera kako se uspešno plovi mutnim estradnim vodama.

Na prvi pogled distancirana, krutog i prefinjenog stava i držanja, britkog jezika i izrazitog talenta za pevanje, komponovanje i “tekstopisanije” ponovo je aktuelna. Još jedna u nizu estradnih samohranih majki gde god se pojavi privlači pažnju medija, osvaja dobrim baladama ili nekim hitom koji potpisuje kao autor. Ona je Leontina Vukomanović, čelična lejdi domaće estradne scene. Ekspert za stvaranje uspešnih muškaraca, koje je naštancovala više nego svojih muzičkih izdanja, Leontina je najbolji primer žene koja je sposobna da uspešno pliva mutnim estradnim vodama, koje su prepune raznih krokodila, zmija belouški i kojekakvih daždevnjaka.

U vreme kada se Leontina pojavila na muzičkoj sceni ,bile su moderne “otvaračice usta“, devojke lepog izgleda, bez trunke smisla za pevanje, sa minimalnim osećajem za ritam tek toliko da mrdnu kukom levo ili desno. One su se “slikale”, a umesto njih pevale su pevačice fantastičnih glasovnih mogućnosti kakve je imala i ova mlada Požarevljanka. Tada je retko ko verovao da je moguće posedovati “i jare i pare“, odnosno dobar stas, vredan slikanja i još bolji glas, koji prija ušima. Leotina Vukomanović je zaista bila “jedna od sto“, što je ujedno i naslov jednog od njenih prvih velikih hitova sa kojim je odnela pobedu na festivalu “Sunčane skale“, u Herceg Novom. Te godine svi su komentarisali njenu malu crnu haljinu, sandale sa platformom i visokim potpeticama, dobro pevanje, originalan nastup i komercijalnu, današnjim žargonom rečeno, hitičnu pesmu. Veoma brzo Leontina je zauzela jedno od vodećih mesta na “A” listi najboljih domaćih vokala sa koje je još niko nije skinuo. Pojavljivale su i nove, možda čak i bolje, ali brzo su nestajale zbog nemogućnosti da se održe na pop sceni za koju se tvrdi da u našoj zemlji ne donosi mnogo “leba“. Ipak, Leontina spada u red onih, retkih, koje su uspele da se “najedu”, a kako stvari stoje, još uvek su site.

Leontina Vukomanović je svoj talenat, pored toga što ga je koristila za sebe, nesebično poklanjala i drugima. Naravno da je isti umela i da naplati, ali velike zvezde postajale su još veće zahvaljujući upravo pesmama koje je ona napisala. “Leđa o leđa“, pesma Željka Joksimovića, “Čija si” koju je otpevao Toše Proeski ili balade sa prvog albuma Romane Panić samo su neke od pesama koje su izašle iz njenog pera. “Lane moje“, moralni pobednik Evrovizije upravo je kompozicija za koju je napisala tekst i to u trenutku dok se kolima vozila kroz grad slušajući demo snimak melodije. Njoj je pošlo za rukom da se sa jednim tekstom “zapljune” i na albumu “Zavičaj“, velikog i neprikosnovenog Zdravka Čolića. Pored ovih muzičkih veličina Leontinine pesme su pevali i Koktel bend, slabo poznata Dajana Penezić, Maja Nikolić, Sonja Kocić, Marija Šerifović, Ekstra Nena i Zorana Pavić… Da profesionalno i bez kompleksa radi ono što najbolje zna, dokazuje i činjenica da se kao autor potpisuje i ispod pesama žestoko osporavane Dijane Janković Didi.

Pošto nagrade, statue i plakete, ukoliko nisu praćene i čekom sa određenom sumom u šou-biznisu malo znače, Leontina je našla način da dobro unovči svoje hitmejkersko umeće. Jedan od njenih najvećih hitova “Crveni lak” otpevala je tipična predstavnica narodnjačke branše Sanja Đorđević. Tako je Leontina, bez obzira što je lojalna i večito verna i odana “Pink” carstvu, stigla i do “Grand produkcije“, a zahvaljujući ovoj pesmi dobila je epitet autorke koja zna kako se pravi hit. Tu nije stala, već se kao većinski autor potpisuje i na jednom od albuma Dragice Radosavljević Cakane. Ruku na srce, Leontina ne komponuje dvojke inspirisane tradicionalnim zvukom, već lagane pop-folk limunade sa pomalo skanadaloznim uglavnom brakorazvodničkim, seksističkim i ljubavno paćeničkim tekstovima. Mnogo je interesantnija činjenica da njene pesme uglavnom pevaju blago posrnule pevačice sa dugim estradnim stažom, željne novog uspeha i popularnosti kod mlađe publike. Pošto se podmlade, zategnu i utegnu, botoksiraju i promene imidž, uz novi vizuelni obavezno požele i novi muzički identitet. Neke od njih su i uspele, ali ne baš sve. I pored toga što komponuje za narodnjake Leontina će svakako ostati zapamćena po nekoliko svojih pesama koje bi mnogi svrstali u red najlepših domaćih balada. “Crno pa se ne vidi“,”Kad prave ljubavi ginu“, “Krila“, “Vrata od bola” ili “Takve ne prave” veliki su “ženski” srceparajući hitovi.

Ono što je uvek privlačilo pažnju, kada je Leontina u pitanju, jeste njen ljubavni život. Dok se nije udala, postala majka, a potom i razvela Leontina, gvozdena ili čelična lejdi, kako su je prozvali domaći tabloidi bila je njihova stalna meta. Na početku karijere pisalo se da joj je uspeh preko noći obezbedila veza sa Markom Miloševićem, sinom tadašnjeg predsednika republike. To nikada nije javno ni demantovala ni potvrdila. Ubrzo pred TV kamerama počela je da se drži za ruku sa Nenadom Radujevićem vlasnikom modne agencije “KLIK“, jedinim od najvećih domaćih modnih gurua. Pored ostalog, pretpostavlja se da su u vezi delili i veliku strast ka modi i markiranim krpicama domaćih i stranih kreatora. Usledila je više nego plodna poslovno-emotivna veza sa Željkom Joksimovićem, pa veza i zajednički život sa “multimedijalnim” umetnikom Mikijem Perićem. Leontina se na kraju udala za violinistu Filipa Pata, bivšeg dečka Ivane Selakov, sa kojim ima devojčicu Luciju. Razvela se bez medijske pompe i razvlačenja po srednjim stranama žutih novina što je inače svojstveno njenim koleginicama.

Pored pesama, ljubavnog života i kvazi skandala koji su je večito predstavljali kao estradnu vladarku iz senke, ženu koja bez realne moći ima veliku moć, Leontina je pažnju medija skretala i svojim dobrim ili lošim izgledom. Na javnoj sceni ne postoji žena koja se lakše goji i koja brže mršavi. Svojevremeno je bila i zaštitno lice jednog od mnogobrojnih čajeva čijim se konzumiranjem garantuje dobar i vitak izgled. Jedna je od prvih pevačica koja je promovisala modu, odnosno vizuelnu prezentaciju prilikom izvođenja pesme, na estradnom nebu Srbije. Najbolja manekenka među pevačicama među prvima je shvatila važnost angažovanja stiliste, šminkera, fotografa i frizera, bez kojih danas ne mogu čak i one koje nisu vredne ni pomena. Ono zbog čega ju je modna scena jako volela i cenila je činjenica što je uvek producirala i pomagala domaćim modnim kreatorima. Nosila je modele modnog studija “Pepeljuga“, Dragane Ognjenović, Saše Vidića, Verice Rakočević, a uz Jelenu Karleušu proslavila je i danas velikog i uspešnog Darka Kostića. Pojavljujući se u njihovim modelima, uprkos povremenim oscilacijama u težini, stekla je titulu žene sa nepogrešivim ukusom i stilom. Originalne frizure koje su osvežavale njenu večito plavu boju kose i dan-danas pravi kako sama kaže, “njena” Duška Bogataj.

Da se od starog “narodnjaka” može napraviti nova pop pesma Leontina je dokazala kada je u jednom novogodišnjem šou programu otpevala pesmu “Mače moje“, koju je davnih dana izvodila Lepa Brena. Spada u red onih zvezda domaće estrade koje sa pravom nazivaju institucijom. Ona peva, producira, komponuje, piše tekstove, sa podjednakim uspehom stvara ozbiljne pesme, lake note, ali ne zaboravlja ni najmlađe. Drži i vodi dečiji hor “Čarolija” i uz pomoć svojih kolega komponuje dečiju muziku koja još od perioda “Muzičkog tobogana” i Minje Subote zaboravljena na radio i TV stanicama. Svakog petka, već drugu sezonu, gledamo je kako žirira najmlađe pevače u muzičkom takmičenju “Pinkove zvezdice“. Tamo predstavlja svoje muzičko znanje, savetuje, kritikuje, bodri i plače, kao i ostali članovi žirija.

Na prvi pogled kontradiktorna, vlasnica šoubiz papazjanije, od zabavnjaka do narodnjaka, od dečijih nevinih do pomalo seksističkih tekstova za one iznad 18 godina, od muzičke zvezde do promoterke preparata za gubitak kilaže, tek Leontina Vukomanović je odličan primer žene koja je na vreme shvatila onu čuvenu Breninu rečenicu “Sve je to šou-biznis“.

Izvor fotografija: carolijafest.rs

Originalna verzija ovog teksta, čiji sam ja autor, nalazi se i na portalu Wannabe Stars. Pred vama je na blogu ESTRADAnje izmenjena i akuelizovana verzija.

Milivoje Mili Čolić