Estradna barunica Kasteli Glembaj

Za podnaslov dovoljne su samo tri reći: Severina Vučković Seve!

Ona je čest, rado viđen, gost na domaćoj javnoj sceni, ali kako stvari stoje sve više je domaća i naša. Dolazi iz susedne Hrvatske, a u Srbiji nikoga nije ostavila ravnodušnim. Miljenica muškaraca i žena, svih životnih dobi i seksualnog opredeljenja, bilo kog muzičkog afiniteta neovisno iz koje su bivše jugoslovenske republike. Ona ima solidan glas, iako je majka maloletnog deteta još uvek odličan stas, amazonsku lepotu, koja je pre svega stvar njenog stava, i ne manje važna činjenica što ima petlju, odlike su koje su od nje napravile kontroverznu postjugoslovensku zvezdu, koja na veoma čudan način ujedinjuje “zavađene” članice nekadašnje federacije. Ona je Severina Vučković, od milošte zvana Seve.

O njenom poreklu i postotku srpske krvi komentariše se još od kada je obradila veliki hit grupe Zana “Dodirni mi kolena” i u periodu 1999-2000. godine, zahvaljujući tada muzičkoj televiziji Košava, sa ostalim hrvatskim nama dobro znanim izvođačima ušetala na srpsku estradnu scenu. To kakva krv teče njenim venama, iako je rođena u Splitu, nikada nije sasvim jasno i tačno utvrđeno, tek bujna srpska mašta koja nam je jedna od nacionalnih karakteristika, razbuktala je tu ideju i poslednja dva slova njenog prezimena “Vučković”, bila su dovoljna da je dočekamo raširenih ruku. Na našu estradnu scenu dolazila je sramežljivo, svesna činjenice da će prava zvezda postati tek kada osvoji Beograd, u nju smo se zaljubljivali polako, ali strasno, priželjkivali njen dolazak i veliki koncert, a onda smo saznali da je u Srbiju dolazila i “inkognito”, po privatnoj osnovi, posećujući rođenu sestru koja je udata za Srbina. Tada dileme više nije bilo. Fatalna Seve je možda “njihova”, ali to nije bio degradirajući epitet da ne bi bila i naša.

Severina Vučković karijeru je započela pevajući tvrđi pop, teško je njene početke žanrovski svrstati u izvorni rok. Najveću popularnost je stekla pesmama kompozitora i producenta Đorđa Novkovića, koji je pre Severine stvorio nebrojeno mnogo zvezda bivše Jugoslavije, među kojima i Nedu Ukraden. Pesme koje je pevala tematski se mogu podeliti  u nekoliko kategorija. Šaljive koje rasvetljuju muško-ženske odnose, kao što su “Ante”, “Mala je dala”, “Krivi spoj”, rok-pastoralne “Trava zelena”, “Devojka sa sela”, romantično-probaladične i cirkusko-kabaretske kompozicije poput “Mili moj”, “Pogled ispod obrva”, “Parfem” i rodoljubivo-religijske kao što su “Adam i Seve”, “Hrvatica”, “Dalmatinka” i možda njena najlepša “sakralna” balada “Virujen u te”. Ipak srpsku publiku “kupila” je pop-folk hitom “Hajde,hajde zlato moje”.

estradna barunica kasteli glembaj estradanje

Neke od svojih pesama je komponovala i sama, obeležavajući time posebna emotivna stanja svog života, kako je nekoliko puta izjavljivala, a najpoznatije iz tog opusa su “Pogled ispod obrva” i “Ostavljena”. Uz sve to imala je i ekskluzivnost da otpeva i pesme Arsena Dedića, za koga je poznato da bira izvođače svojih pesama, pogotovo kada je reč o ženama. Najseksepilnija i najfatalnija brineta brdovitog Balkana, kroz svoju karijeru nekoliko puta je radikalno menjala imidž. Kratka, duga, ravna, loknasta kosa, tamniji ili svetliji tonovi, a pri promociji albuma “Krivi spoj” Seve je podražavala čuvenu Merilinku i sa blondi loknama, sa crvenim karminom kao da je jela živu decu, u replikama haljina čuvene glumice, jela je jagode, pila šampanjac i prenemagala se u spotu koji je inspiraciju imao u pop art-u. Taj imidž  joj nije stajao, pa se brže-bolje vratila svojoj smeđoj kosi, ošišala na kratko i tako nastupila u svom privatnom filmu koji joj je karijeru promenio za sva vremena.

Porno skandal kakav do tada nije viđen u regionu uzburkao je javno mnjenje kao zemljotres. Glavni akteri Seve i njen tadašnji dečko, kao scenu koristili su jahtu, a od scenskih efekata i “pomagala” samo flašu šampanjca. Riskantan potez plasiranja privatnog pornog snimka, za koji se ne zna da li je u “promet” pušten samoinicijativno ili od strane treće osobe, atraktivnu “S(š)evku” u trenutku je stavio na sam vrh šoubiz scene. Film koji su gledali svi, pa čak i oni koji kažu da nisu, bio je dokaz da o Severini treba i valja maštati. Seve je pokazala dobro telo, negovanu kožu i najvažnije da zna da radi one stvari, postala je savremena pin-up devojka i muškarcima koji ne voze visokotonaške kamione i koji do tada možda i nisu čuli za nju. Svako čudo za tri dana, po principu tresla se gora rodio se miš, “skandal” je ostao u zapećku činjenice kako Seve dobro radi one stvari. Majice sa natpisom “Sve smo mi Seve” prodavale su se kao hleb i krasile grudi mnogim devojkama i ženama širom ex jugoslovenskih prostora.

Iako se činilo da je to kraj njene karijere koji je mogao da bude opevan u njenoj pesmi “Sama na sceni”, na sledećem albumu ona je sigurna u sebe i svoju šou biznis moć zapevala “ne padam pred kolektivnom euforijom i suvereno vladam teritorijem”! Podrška javnih ličnosti nije izostala, a posle svega Severini je u amanet ostao originalan vic: “Ćerko, pa ti piješ!?”, rečinicu koju  je po viđenom snimku “izgovorila” njena majka.

seve estradanje

Zahvaljujući stihu njene pesme “Tebi sam vjerna k’o opatica, k’o svaka druga Hrvatica” i činjenici da je sa svim svojim partnerima bila verena, mediji u matičnoj joj zemlji dali su joj nadimak “gospodarica prstenova”. Pored pevačke Sevirina je u Hrvatskoj manje-više gradila i glumačku karijeru. Takvi afiniteti od strane kritike dočekivani su na nož, ali ona se može pohvaliti ulogama u nekoliko filmova i pozorišnih predstava, recimo u Riječkom narodnom pozorištu oživela je i lik čuvene Karoline Riječke, a igrala je i u Krležinoj drami “Gospoda Glembajevi” lik fatalne baronice Kasteli Glembaj.

Kada se govori o njenoj muzici postoji jedna stvar koja u Hrvatskoj nije prošla, a u Srbiji je dočekana sa oduševljenjem. Pesma “Moja štikla”, sa kojom je 2006. godine predstavljala Hrvatsku na Eurosongu u tamošnjim medijima okarakterisana je kao srpski folk, kič i šund. Iako je nastupala pod visokom temperaturom u atraktivnoj crvenoj haljini, prognoze hrvatskih kritičara su se obistinile i u Evropi Seve je doživela fijasko, ali uspeh pesme na lokalnom području ozvaničio je početak saradnje sa magom ruralno-urbanog-pop-folk zvuka Goranom Bregovićem. Album “Zdravo Marijo”, sa originalnim i provokativnim pesmama, praćen spotovima u vrhunskoj produkciji “nagazio je gas do daske” i Severinu doveo do srpskih medija u kojima se više pojavljuje nego u svojoj rodnoj zemlji.

Pritajena Hrvatica i skrivena Srpkinja, tamo je folk a ovde je pop, tamo je kritikovana a ovde je obožavana. Sarađuje sa našim fotografima i stilistima, nosi garderobu naših modnih kreatora, smeje sa svih naslovnih strana viđenijih magazina i gostuje u svim važnim emisijima domaćih televizija. Da je voljena dokalazala je kada se oktobra 2009. godine poklonila pred dupke punom Arenom u centru Beograda, i nije se libila da na trenutak svoju pesmu “Dalmatinka” samoinicijativno obradi i otpeva “Dalmatinka i Srbijanka”. “Najveća Hrvatska zabavljačica”, kako ju je okarakterisala njena koleginica Nina Badrić, ne haje na optužbe da ima silikonska usta, u izjavama je odmerena, duhovita i ludo šarmantna. Ona šokira kada se u spotu “Muškarcu samo treba kurva” predstavlja kao zlostavljena žena koju ljubavnik šamara i prebija od batina, ili kada se kao muškarac slika za kalendar posvećen gej populaciji. Ona oduševljava kada se i sa operisanim kolenom pojavi na sceni i na štakama održi koncert kao što je svojevremeno uradila u Sloveniji.

severina vuckovic estradanje

Njene koncertne turneje su ozbiljni scensko- muzički spektakli. Do sada njene koncerte su režirali Jug Radivojevič i Tomaž Pandur a kostime za iste kreirali su Zvonko Marković i Marko Mitanovski. Da je rođena za scenu dokazala je kada je namerno umesto u velikom prostoru održala koncert u Centru Sava gde je atmosferu dovela do vrhunca apsolutno sama na sceni!

Severina je uvek aktuelna, ako ne zbog neke pesme ili spota onda sigurno zbog burnog ljubavnog života. Trenutno je u vezi sa Igorom Kojićem, sinom poznatog folk pevača Dragana Kojića Kebe. Mediji bruje i razvijaju različite teorije zavere ali ona tvrdi da nikad nije više volela. Cela porodica Kojić dobila je prefiks Severina, pa je tako Igor, iako bivši golman i sada fudbalski menadžer, samo Severinin dečko, dok je Keba uprkos dugoj i blistavoj karijeri na dobrom putu da postane poznat po tome što je Severinin svekar.

severina estradanje

Danas kada nove generacije ni ne znaju kako su izgledale kasete i ploče i kada tiraži nemaju apsolutno nikakav smisao, jer se sve preselilo na Internet i društvene mreže na kojima je glavna merna jedinica uspeha “klik” i “like”, uspeh jedne karijere najbolje je predstaviti brojevima. Bez obzira što je među poslednjima otvorila Instagram profil, Severina na njemu sa svega 632 posta ima 275 000 pratilaca, dok ona prati samo 79 osoba. Na društvenoj mreži Facebook njena fan stranica broji 839 ooo poštovalaca njenog lika i dela. Severinin zvanični YouTube kanal prati 203 046 ljudi. Numera “Uno momento” koju izvodi sa grupom Ministarke domaći je rekorder po broju pregleda jer je od 22.jula 2014. godine do danas imala tačno 52 803 878 pregleda. Poslednji hit “Calimero” takođe beleži fenomenalni uspeh jer je za samo dve nedelje, počev od 10.jula 2015. godine uspeo da sakupi 1 801 718 klikova.

Severina je u poređenju sa svojim počecima promenila muziči žanr koji izvodi, priklonila se popularnom pop-folk žanru i sve sigurnije prelazi u folk, ali i kao takva, zahvaljujući svom seksepilu, harizmi i šarmu ona će uvek biti “Severgreen” kako je bio naslovljen jedan od njenih prethodnih albuma.

Izvor fotografija: vecernji.hr, story.rs, bh-index.com

Milivoje Mili Čolić

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *