Jedina dobra devojka naše estradne scene

Karijeru je započela “kad su cvetale trešnje”, na estradu je došla brzim korakom “kroz šljivike i livade” jer su tada “jeleni jurili košute”. Ona nema plavu krv, nije udata za kralja, a ipak živi u dvorcu!

Ona je danas više uspešna poslovna žena nego uspešna pevačica turbo-urbo-pop-folk muzike. Živi u dvorcu, a nije udata za kralja niti je plave krvi. Udata je za uspešnog biznismena, majka je dečaka i devojčice, a svoj život je organizovala bukvalno na točkovima na putu između Beograda i Beča. Svakako je i jedna od najvećih estradnih zvezda ovih prostora, zahvaljujući svom radu, upornosti, tiražima i količini publike na nastupima, na estradnom nebu sijala je punim sjajem. Uprokos tome na njenom slučaju se čini tačan onaj stih iz pesme Lea Martina da “sve što sija i ne mora da zablista“, iako je njena karijera jedna “Odiseja”, na početku staza trnja, danas “autoput” orhideja. Ona je Dragana Mirković među njenim fanovima još poznatija i omiljenija pod nadimkom Gaga, naravno bez trenutno planetarno poznatog prefiksa “Lejdi”.

Dragana Mirković je karijeru započela, kako kaže njena pesma “kad su cvetale trešnje“, i bila je članica čuvene petorke kompozitora Mileta Basa i produkcije “Južni vetar“. Svi oni koji su tvrdili da će cvet trešnje izrasti u ukusan plod koji će publika voleti da bere i konzumira bili su u pravu. Njeno bitisanje u “Južnom vetru” obeležile su zajedničke turneje sa Šemsom Suljaković, Kemalom Malovčićem, Sinanom Sakićem i Miletom Kitićem (verovatno su se i oni sami pitali “Ko nas, Bože, sastavi?“), nebrojeno mnogo hitova nedefinisanog muzičkog žanra, uglavnom u stilu “Teheran mi u srcu i duši” i “od srpskih instrumenata najviše volim zurle”, kao i veoma loš mini-val, poveći nos, neočupane obrve, svetli brčići pubertetlije i širok osmeh koji nikada nije izgubila. Prvi pravi uspeh, vredan pomena, Dragana Mirković je doživela kada je napustila “Južni vetar” i karijeru počela da gradi po uzoru na svetske zvezde koje su pisale pravila aktuelna za osamdesete godine dvadesetog veka. Dragana Gaga Mirković je pored neospornog pevačkog talenta, koji se u vreme njenih početaka veoma cenio i bio neophodan da bi se mikrofon uzeo u ruke, a gajtan istog preskakao kao lastiš zakačen za jedinu banderu u rodnom selu, imala i ludu sreću što ju je za svog pulena izabrao estradni mag tog vremena Raka Đokić. Čovek koji je bio odgovoran za uspeh Lepe Brene, koja je idol u šou-biz poslu bila svima, video je potencijal i u crnokosoj Gagi. Takva ponuda nije se mogla odbiti. U turbulentnim vremenima, ni Dragana nije mogla da sa svog imena zbriše stigmu kiča i šunda, ali čini se da je furala svoj, do tada neviđen fazon na ovim prostorima.

Od “ružnog pačeta” zahvaljujući operaciji nosa, koja je u to vreme bila ravna današnjim liposukcijama i vađenju rebara, luče iz Kasidola je preko noći postala prelepa crna labudica. Jedna je od poslednjih koja je imala tu privilegiju da oseti čari velikog tržišta ex Jugoslavije, pa je svoj CV zakitila brojnim i uspešnim turnejama, čiji se uspeh i danas prepričava. Ipak, treba imati na umu da je dobrim delom na uspeh Dragane Mirković uticala i estradna apstinencija Lepe Brene, koja se već tada okretala biznisu, bračnim i majčinskim obavezama. Pored jedne od prvih estradnih estetskih operacija, Dragana spada u red onih koje su među prvima počele da nose ućebane umetke za kosu, drugi tada nisu ni postojali, da lepe veštačke trepavice i nadograđuju nokte. Svesna svog pevačkog talenta, ona se okretala radu na vizuelnom identitetu svojih nastupa i spotova, kao i fotografija koje su pratile njene albume. Vlasnica je prvog kompjuterski animiranog TV spota, spota rađenog filmskom kamerom i muzičkog diska koji nije bio u klasičnom kružnom obliku. Nikada ponavljačica u estradnoj školi, ali svakako najbolja prepisivačica svetskih trendova. Svesno ili ne, tek često je prelazila granicu dobrog ukusa i bila jedna od najvećih predstavnica turbo-folk-treša. Spajala je nespojivo! Narodnjake je pevala odevena u rok i pank kožne kostime, vozeći se na motoru, trzajući električnu gitaru iako se u pozadini muzičkog aranžmana češće čula harmonika. Kopirala je Majkl Džeksona i Madonu, upućenima u njihov rad bila je smešna, ali publici koja je samo zbog nje odlazila na “Poselo 202” bila je zvezda kosmičkih razmera. Tokom karijere koketirala je sa različitim muzičkim žanrovima, manje-više bila je uspešna i kao okoreli narodnjak, pastoralni roker i izvođač laganih pop-folk balada.

Dragana Mirkovic Estradanje

 

Prva je pevačica koja je tokom koncerata pevala uživo i sve vreme igrala zahtevne koreografije, uspevajući da u isto vreme bude na sve četiri strane sale u kojoj se koncert održava. Njeni koncerti uvek su bili praćeni specijalnim efektima, pirotehnikom, na sceni su se vozili motori, automobili, avioni i kamioni… Mnoštvo uigranih plesača, uglavnom veoma talentovanih cigančića, upotpunjavalo je svaku numeru koja je bila praćena novom scenografijom i garderobom. Samo je u jednoj stvari pogrešila i to kada je prepisala od najlepše Lepe Brene. Ona joj nije zamerila, ali publika jeste. Dragana Mirković je mogla da bude sve, što je i dokazala jer je danas na svojoj televiziji umetnički direktor, na njenoj su je primili, a da li je konkurisala na drugim nije poznato. Dakle, mogla je da bude sve osim glumica. Film “Slatko od snova” koji je trebalo da stavi tačku na “i” njene karijere i od nje napravi balkansku Madonu, bio je blamantan pokušaj čak i za to vreme, u kome je gotovo sve bilo dozvoljeno. Komedija, ljubavna drama, mjuzikl, ni danas nikome nije jasno kom žanru pripada, možda odgovor na to pitanje ima Srđan Dragojević jedan od koscenarista filma. Gaga igra, glumi, peva na engleskom, ali nije to to. Na vreme je shvatila, ili oni oko nje, da je bolja pevačica, pa se brzo vratila primarnom zanimanju. Da je bila dobar proizvod i tiražni izvođač niko ne može da ospori.

Izdavala je za nekoliko diskografskih kuća, kao što su ZAM, PGP-RST, pa čak i za GRAND u jednom trenutku, i u njima gotovo uvek uživala status ekskluzivca. Skandali su je pratili ali ona ih nikada nije dodatno potpirivala, niti demantovala, a nije se trudila ni da ih se reši. Uvek se vadila na ljubav onih koji je cene, vole i poštuju, da je zbog njih tu, zbog svoje verne publike. Ona takođe spada u red estradnih humanitaraca, jer je pomogla mnogima iz branše. Upravo je ona “porodila” nekoliko popularnih dens grupa i izvođača. Zahvaljujući njoj publika je imala prilike da bolje upozna i zavoli rad Đogani Fantastika, grupe Bit Strit i baš u njenom spotu primeti tragično nastradalu Kseniju Pajčin. Što se tiče vizuelnog identiteta i stila, možda je “luče iz Kasidola” izašlo iz njega, ali Kasidol nikada nije iz nje. Uvek previše, nikada svedeno i sa stilom, i kada je markirano i skupo na njoj nije davalo željeni efekat i posledicu. Po pitanju garderobe Dragana Mirković bi opravdano mogla da ponese titulu kraljice estradnog kiča, ona je jedan od najvećih modnih rizika svih vremena. Svetli trenuci njenog izgleda samo su oni kada je sarađivala sa Dejanom Milićevićem, mada i tada se čini da je Dragana, kada bi Dejan okrenuo glavu, uvek dodala po još neku šljokicu i kristal.

Dragana Mirković i dalje peva, živi od stare slave, retko snimi novi album ili pesmu, a i kada to uradi, uradi to loše, hitovi je mimoilaze, a ona se trudi i upinje, retko gostuje u emisijama i često navodi kako se samoinicijativno povukla ili planira da se povuče iz javnog života. Medijski prostor joj nije potreban, jer je za svoje potrebe i kako često naglašava pre svega za potrebe svojih, kolega otvorila televiziju i to ni manje ni više već satelitsku. DM SAT je muzička televizija, koja bi idejno trebalo da miri muzičke ukuse i ne zna za geografske granice i “političko-muzičke” razmirice kojim je ovo podneblje zatrovano. Upravo tako, tamo se reklamiraju svi iz regiona, bilo da su Srbi, Hrvati ili Bosanci. Gazdarica i art direktorka poslovnu politiku vodi po principu “pesma nas je održala njojzi hvala”. Ne treba spominjati količinu medijskog prostora koji ima za sebe, vrti se sve od ranih početaka do poslednjeg albuma, po potrebi Dragana Mirković se pojavljuje i kao voditelj ili novinar reporter sa dalekih i egzotičnih destinacija. Uz sve ovo ona je pasionirani obožavalac Swarovski kristala, vlasnica srednjevekovnog zamka od 12,000 kvadratnih metara, kako su prenosili tabloidi, a u svom voznom parku ima i Maybach vredan 500,000 evra.

Vrata svog doma otvara samo visoko tiražnim selebriti magazinima, i to samo o velikim državnim, nacionalnim i verskim praznicima. Tada se sa porodicom, u maniru svetskih zvezda, slika u nekoliko odevnih kombinacija (nikada se ne zna koja je lepša od koje), ispred okićene novogodišnje jelke, korpe sa uskršnjim jajima ili šta već… Upućeni u estradna zbivanja dodaju da je Dragana Mirković ipak institucija, jer je i nakon toliko godina bavljenja ovim poslom uspela da održi svoju cenu. Spada u red najskupljih pevačica, koje su ujedno i najtraženije. Ne peva svuda i često, jer ne mora, ali ispred tri nule i znaka valute EU još uvek stoji isključivo dvocifren broj treće decimale po nastupu.

Izvor fotografija: kurir.rs, exyu-sfera.blogspot.com

Milivoje Mili Čolić

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *